Springvestin portfolioyhtiö Leadoo myyty SaaS-teknologiayhtiö SALESmanagolle
Springvestin portfolioon kuuluvan liidikonversioyhtiön Leadoon enemmistöosakekanta on myyty Euroopan johtavalle SaaS-teknologiayritykselle SALESmanagolle. Kauppa vauhdittaa Euroopan verkkokauppojen kasvua.
Suomalainen markkinointialan teknologiayhtiö Leadoo tarjoaa interaktiivisia markkinointityökaluja ja -ratkaisuja, jotka keskittyvät liidien generointiin ja konversioiden parantamiseen. Yhtiö on erikoistunut verkkosivuston vierailijoiden tunnistamiseen, aktivoimiseen ja sitouttamiseen.
SALESmanago on puolestaan eurooppalainen SaaS-yhtiö, joka tarjoaa yli 2 000 asiakkaalle markkinoinnin automaatiopalveluita ja asiakastietopalveluita.
Yrityskauppatiedotteessa todetaan, että yhdessä yritykset voivat tarjota keskisuurille yrityksille markkinoiden parhaan asiakaskommunikaatioalustan.
SALESmanagon toimitusjohtaja Brian Plackis-Cheng kommentoikin tiedotteessa, että yhteistyö tukee SALESmanagon missiota, joka on tarjota kattava mutta helppokäyttöinen asiakasvuorovaikutusalusta keskisuurille yrityksille.
Kumppanuus vahvistaa SALESmanagon tavoitetta kasvaa Euroopan Euroopan johtavaksi markkinointiteknologiatoimijaksi. Leadoon toimitusjohtaja Fredrik Rönnlund kertoo tiedotteessa, että kauppa tarjoaa molemmille yrityksille poikkeuksellisen mahdollisuuden kasvaa.
“Olemme varmoja, että tämä fuusio auttaa sekä nykyisiä että tulevia asiakkaitamme saavuttamaan parempia tuloksia markkinoinnin suhteen.”
Leadoolla on vahva asema Pohjois-Euroopassa ja Isossa-Britanniassa. SALESmanagolla taas on vahva asema Keski-, Itä- ja Etelä-Euroopassa.
Springvest on järjestänyt Leadoolle vuonna 2021 oman pääoman ehtoisen rahoituskierroksen, jolla sille kerättiin rahoitusta noin 5 miljoonaa euroa. Yrityskaupalla on noin 0,3 miljoonan euron positiivinen nettovaikutus Springvestin taloudelliseen asemaan.